Biztosításról egyszerűen és közérthetően

Mit tegyünk, ha nem fizet a biztosító?

Az első reakció szerintem mindenkinél nagyon hasonló, de mivel ez nem egy pszichológiával foglalkozó blog, így most nem erről írok 🙂

Miután túltettük magunkat az első érzelmi reakciókon, nézzük meg, hogy mit lehet tenni. Jobb várni néhány napot és nem rögtön válaszolni, mert a biztosítókat a legkevésbé sem érdekli a dühünk, csalódottságunk, vagy a sajtóval/ügyvéddel történő fenyegetésünk.

Érdemes elolvasni a biztosító válaszát az elejétől a végéig, megkeresni azokat az indokokat, amivel a biztosító érvel és egyenként megkeresni hozzá a cáfolatokat. Kezembe akadt olyan biztosítói elutasítás is, ahol a biztosító azt írta, hogy elutasítják a kárt, mert a biztosítási feltétel így rendelkezik; az elutasító válaszban nem szerepelt semmilyen hivatkozás, nem tájékoztatott arról sem, hogy milyen feltétel mely pontja alapján történt az elutasítás.

Miután  pontokba szedtük az érveinket, akkor írjunk egy panaszt a biztosítónak. A tárgyban szerepeljen a panasz szó, mert akkor a biztosítónak innentől kezdve másként kell kezelni az ügyünket. Amennyiben a panaszunknak helyt ad a biztosító, akkor nincs további teendőnk 🙂

Ha elutasítja a biztosító a panaszt, akkor a levelük végén fel kell hívnia a figyelmedet arra, hogy a Pénzügyi Békéltető Testülethez fordulhatsz, de ezt csak panasz esetén köteles megtenni.

Sokan miután megkapták az elutasítást, föladják, mert nem éri meg néhány 10 000 Ft-ért ügyvédet fogadni, többe kerül a leves, mint a hús…

Azonban ha van még egy kis időnk és energiánk, akkor érdemes a Pénzügyi Békéltető Testülethez fordulni, amennyiben fogyasztók vagyunk. Miért is?

Először is ez egy független fórum, amely még ingyenes is, mi is eljárhatunk az ügyünkben, így nem kell külső segítség. A további előnye annak, ha hozzájuk fordulunk, hogy a döntéseik kötelezőek a biztosítókra nézve 1.000.000 Ft-ig. Ez azt jelenti, hogy ha ők azt állapítják meg, hogy a biztosítónak fizetnie kell, akkor eddig az összegig kötelesek fizetni. Amennyiben az eljárás során nem nyersz, neked még akkor is lehetőséged van a bírósághoz fordulni, míg a biztosító nem fellebbezheti meg a döntést. Az eljárás további előnye, hogy 60 napos határidőt szab meg a Testületnek a törvény, míg bíróságon az ügyünk több évig is elhúzódhat. Fontos, hogy amíg nem kaptunk elutasítást a panaszunkra, addig nem fordulhatunk hozzájuk.

Az eljáráshoz szükséges dokumentumokat le tudod tölteni innen, illetve az ügyfélkapun keresztül is fordulhatsz hozzájuk.

Úgy gondolom ez a vitarendezési mód egy jó lehetőség arra, hogy a biztosítókkal szembeni igényekre egyszerűen, gyorsan és olcsón lehessen megoldást keresni. Ha itt nem sikerül, akkor még mindig ráérsz ügyvédet keresni.

10 Comments

  1. Judit

    Nos,a biztosítók gazdasági társaságok,nem a kifizetésekből élnek.A legtöbb társaság milliárdos (nem millió,milliárd)pénzt szivattyúz ki a magyar piacról,legfőképp az anyacég német v svájci számlájára…Felső vezetői szinten tízmilliós-többnyire láthatatlan a hatóságok számára-prémiumokat fizetnek ki.Igen,az ki nem fizetett kártérítésekből,ami végső soron a szerződök pénze volt….a KFB-nél nem számít,csak olcsó legyen:kit érdekel,hogy az általunk okozott kár miatt milyen kárrendezési protokollt szenved el a károsult?…senkit…De ha vagyonbiztosítás kötünk-gépjárművünk,lakásunk,utazásunk -védelmében,akkor már nem mindegy,melyik társaságot válasszuk!…Itt egy kis történet,mi történik -már 6 éve,a káresemény után-azzal,akinek leégett a háza,maga is megégett,végső soron egy gatyába került az utcára az egyik versenytársnál,a posta biztosítónál…www.postabiztosito.biz nem”com”,mint az eredeti,hanem “biz” a vége..

    • Hergert Ottó

      Kedves Judit!
      Ahogy a bejegyzésben is írtam, ilyenkor érdemes az esetet jogi útra terelni, amennyiben a biztosítóval nem sikerül megállapodni. Ez egy hosszú folyamat és a siker sem biztos, azonban ha nincs más út, akkor csak ez marad.
      Üdvözlettel,
      Biztosítási Blog

  2. Szita Ferencné

    Üdvözlöm!
    Az általam okozott kár helyreállítási költségét nem fizette ki a biztosító a károsultnak.Most bírósági úton pereltek be bennünket,a különbözetért.Ügyvédek tanácsára,inkább fizetünk,mert nagyon hosszadalmas lenne a per.a biztosító avulásra hivatkozva nem fizette ki a teljes összeget.Kérhetem-e jogerős bírósági vágzés után a biztosítótól az általam a kárusultnak kifizetett összeget?Válaszát elóre is köszönöm.Szita Ferencné Ildikó

    • Hergert Ottó

      Kedves Ildikó!
      Köszönöm a kérdését. Az Ön által leírtak nem teljesen érthetőek a számomra, valószínű hogy több információra lenne szükségem, de próbálok válaszolni Önnek.
      Ha Ön okoz egy kárt és rendelkezik felelősségbiztosítással, ami erre a kárra is érvényes, akkor a biztosítónak fizetnie kell.
      A felelősségi károkozás esetén Önnek nem kell megtérítenie a dolgok újkori értékét, hanem csak avult értéket kell fizetnie, a biztosító is csak ezt térítené meg (itt nem értem az ügyvédei tanácsát, hiszen Önnek is csak avult értéket kell fizetnie és ha ennél többet követelnek Öntől, akkor azt a bíróság sem ítéli meg). Itt arra kell gondolni, hogy ha összetör egy 10 éves autót, akkor Önnek nem kell vennie egy új autót, hanem elegendő egy 10 éves autó árát megterítenie (ez az avult érték).
      Ha a biztosító bevonása nélkül peren kívül egyezik meg a károsulttal az nem köti a biztosítót és ebben az esetben nem köteles megtéríteni Önnek a kifizetett összeget. Az egyezséget jóvá kell hagyatni a biztosítóval, csak ekkor fog fizetni.
      Ha további kérdése van, a honlapon ott az e-mail címem, oda tud írni nekem.
      Üdvözlettel,
      Biztosítási Blog

  3. Balog Márta

    Tiszteletem!
    Olyan kérdésem lenne, hogy mit tehetek ebben az esetben:
    A kár okozó szándékosan okozta a kárt amit be is vallott mind a hatóság mind a biztosítója felé… ezért a biztosító nem fizet mivel szándekos volt….
    Jogos a biztosító elutasítása? Ha igen mit tehetek h a károm kifizetésre kerüljön?
    Köszönöm a választ !

    • Hergert Ottó

      Kedves Márta!
      Elnézést, hogy eddig nem válaszoltam, de nem jelzett a rendszer nekem. Milyen biztosításról van szó?
      Üdvözlettel,
      Biztosítási Blog

  4. Bonczekné Péter Beáta

    Üdvözlöm. A háztetőt megrongálta a vihar,beáztunk. A kárszakértő javasolta a biztosítónak a kifizetést, 46.000 forintot. A biztosító nem fizet, arra hivatkozik, hogy az előzménykárt nem szakember csinálta meg,hanem mi magunk, ahogy a olcsó volt. Arra is hivatkozik, hogy köteles vagyok a kárt tőlem telhetően megelőzni és enyhíteni, építésügyi szabványokra hivatkozik. Mi enyhítettük ahogy tudtuk, a kárszakértő megítélte, a biztosító mégsem fizet

    • Hergert Ottó

      Kedves Beáta!
      Javasolom, hogy írjanak a biztosítónak, hogy vizsgálja felül az álláspontját. Arra nem hivatkozhat a biztosító, hogy Önök javították ki, viszont ha kár abból ered, hogy nem megfelelően lett kijavítva, akkor arra jogosult hivatkozni. Kérjék meg a biztosítót, hogy írja meg, hogy mi a pontos gondja a korábbi kijavítással. A kárszakértő javaslatot tesz a biztosítónak, ő nem dönthet csak a biztosító.
      Üdvözlettel,
      Biztosítási Blog

  5. Vécsei Gyöngyi

    Üdvözlöm!Mia teendö akkor Jövedelem biztositást ember fizeti és mikor szükségem lenne rá minden féle hiány pótlás cimén nem hajlandó fizteni ugy csinál mindha nem értné kárt Biztositó!!A biztositást pedig bankon keresztül kötötttem emg.

    • Hergert Ottó

      Kedves Gyöngyi!
      Ha Ön tudja iratokkal bizonyítani, hogy a biztosítási feltételeknek megfelel és jár Önnek a kifizetés, akkor a biztosító nem utasíthatja el. Javasolom, hogy küldje meg nekik a kért dokumentumokat. Ha ezek után sem fizetne, akkor javasolom, hogy tegyen panaszt és ha akkor sem fizetnek, akkor forduljon a Pénzügyi Békéltető Testülethez.
      Üdvözlettel,
      Biztosítási Blog

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

© 2021 Biztosítási Blog

Theme by Anders NorenUp ↑